Schadeproces
Dit mag je verwachten bij schade.
Ons schadeproces bestaat uit 5 stappen. Per stap leggen we je uit wat we doen en welke hulp wij van jou nodig hebben.
Stap 1: Meld de schade
Het is belangrijk dat wij de complete schademelding ontvangen.
In deze melding is het belangrijk om een volledige beschrijving te geven van de schade. Hierin zijn details belangrijk om te benoemen.
A.u.b. een omschrijving van de toedracht. Leg uitgebreid uit wat er aan de hand is.
Deel met ons belangrijke documenten zoals foto’s, offertes en/of facturen en schadeformulieren.
De schade kun je op de volgende manier melden:
- Meld de schade per e-mail. Het e-mailadres is
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Bel met Ricardo op het telefoonnummer: +316-39448886
We ontvangen (schade) documenten per e-mail.
Vergeet niet je naam en adresgegevens er niet bij te vermelden en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
Stap 2: We controleren de schademelding
Nadat je ons per e-mail op de hoogte hebt gesteld van de schade inclusief documenten controleren wij de melding op volledigheid.
We vragen nog extra informatie op indien dit nodig is. We doen dit per e-mail.
Om ons werk goed uit te kunnen voeren is het belangrijk dat jij de informatie deelt die wij nodig hebben om de schademelding te verwerken. Nadat alle informatie compleet is, ontvang je hier per e-mail binnen 3 werkdagen een reactie van ons.
Stap 3: De externe schade-expert
Soms dient er een schade-expert door de verzekeraar te worden ingeschakeld om de schade te beoordelen.
Factoren die hierbij meespelen zijn de grootte van de schade en hoe moeilijk de schade te herstellen is. Na het inschakelen hiervan neemt de schade-expert contact op voor het maken van een afspraak. Daarna komt de expert langs om de schade te beoordelen en een rapport op te maken. Bij een autoschade gaat de expert langs het schadeherstelbedrijf waar de auto staat. Je hoeft hier niet bij aanwezig te zijn, in geval van autoschade bekijkt de expert samen met de garagehouder de schade en beoordeelt deze. Houdt rekening dat het proces 2 tot 4 weken in beslag neemt.
Stap 4. We beoordelen of er dekking is.
Op basis van de polisvoorwaarden van je verzekering bepalen we of je schade gedekt is of niet.
Je ontvangt van ons een e-mail met daarin toelichting over de schademelding en de beoordeling of er wel of geen dekking is voor de schade. Nadat je schadedossier helemaal compleet is en wij alle documenten ontvangen hebben, ontvang je binnen vijf werkdagen een e-mail met uitleg over de definitieve afhandeling van je schademelding.
Stap 5. De schadevergoeding wordt afgehandeld.
De uitbetaling wordt afgehandeld door de verzekeraar.
De uitbetaling wordt gedaan door overboeking naar je bankrekening dat bekend is bij de verzekeraar of een derde partij ontvangt de schadevergoeding. Dit duurt meestal enkele werkdagen. Soms is er sprake van een eigen risico, dat is afhankelijk van jouw verzekering. In de polisvoorwaarden van de verzekering lees je of er een eigen risico van toepassing is en hoe hoog dit eigen risico is.